Festival Oude Muziek Nu

Concertserie Hoorn

September – December 2021


OPENINGSCONCERT
HOLLANDS COLLECTIEF


PANDEMIECONCERT
ACCADEMIA AMSTERDAM


SLOTCONCERT
APOLLO ENSEMBLE

Concertserie najaar 2021

We zijn heel blij om onze vaste bezoekers in het komende najaar een prachtige concertserie met ons vaste thema Oude Muziek Nu te kunnen aanbieden. Vanaf het begin was dat wat wij beoogden: een ontmoeting tussen oude muziek en nieuwe muziek. En daar waar mogelijk komen andere kunstvormen aan bod. In ieder van de komende concerten komt deze lijn terug.

Bij ieder concert vindt u de mogelijkheid om losse kaarten te kopen. Als u naar Kaartverkoop gaat kunt u tot 18 september een passepartout voor de hele serie aanschaffen of combikaarten kopen voor 2 concerten.
We nodigen u graag uit bij onze mooie concerten in het komende najaar!

We zijn heel blij om onze vaste bezoekers in het komende najaar een prachtige concertserie met ons vaste thema Oude Muziek Nu te kunnen aanbieden. Vanaf het begin was dat wat wij beoogden: een ontmoeting tussen oude muziek en nieuwe muziek. En daar waar mogelijk komen andere kunstvormen aan bod. In ieder van de komende concerten komt deze lijn terug.

Bij ieder concert vindt u de mogelijkheid om losse kaarten te kopen. Als u naar Kaartverkoop gaat kunt u combikaarten kopen voor 2 concerten.
We nodigen u graag uit bij onze mooie concerten in het komende najaar!

Zaterdag 18 september

20.00 uur | Oosterkerk Hoorn | PA’dam | Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
Requiem voor een virus

Mozarts laatste werk, het Requiem, heeft een geheimzinnige wordingsgeschiedenis. Wie was de opdrachtgever en hoe komt het dat Mozart het werk niet kon voltooien? Wie zat er achter zijn vroege dood en heeft het Requiem daarbij een rol gespeeld?

PA’dam heeft componist Gustavo Trujillo uitgedaagd een nieuwe zelfstandige echte pianoversie te maken, waarbij hij zich richt op de oorspronkelijke partituur van Mozart. Maar ook op Mozarts fantasievolle manier van denken met alle mogelijkheden die de piano biedt!

Natuurlijk vertolken de PA’dam-zangers ook de solopassages. Alle bekende vocale lijnen blijven ongewijzigd; dit iconische werk gaat een spannende verandering tegemoet!

Bij componist Gustavo Trujillo

€ 40 | begunstigers
€ 30 | normale prijs
€ 20 | < 18 jaar & 65+


Koop kaarten

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) | Requiem KV 626

Requiem voor een virus

20.00 uur | Oosterkerk Hoorn

PA’dam is een eigentijds vocaal ensemble, bestaande uit veelzijdige ambitieuze professionals en staat onder de energieke leiding van dirigent Maria van Nieukerken. PA’dam onderscheidt zich door een ondernemende instelling, veelzijdige programmering en originele aanpak. De activiteiten van PA’dam kenmerken zich door hun grote diversiteit: muziek van oude meesters, wereldpremières, monumentale koorwerken, swingende kerstprogramma’s en rockmuziek.
PA’dam wil zoveel mogelijk mensen de kracht en pracht van vocale muziek laten ervaren in alle denkbare muzikale stijlen. Hiermee wil PA’dam haar publiek inspireren en verrassen. Daarbij zoekt PA’dam altijd naar manieren om zowel publiek als de eigen zangers met elkaar te verbinden én uit te dagen. Ook nu!

PA’dam is in 1998 opgericht waarbij de toenmalige doelstelling was om zangstudenten van de vier grote conservatoria in bijzondere en intensieve producties samen te laten komen. Na het afstuderen van de zangers heeft PA’dam zich sinds 2001 ontwikkeld tot het huidige professionele gezelschap.

PA’dam produceerde veel eigen projecten, zoals de indringende concertserie met Bach’s Johannes Passion by Heart en het herdenkingsprogramma ‘Hoor Mij’ i.s.m. Anna Enquist.
PA’dam verzorgde voor De Nederlandse Opera nieuw werk van componist Wim Henderickx en was op uitnodiging van het Matangi Quartet te gast in het Unheard Music Festival Den Haag in 2017 en 2018. PA’dam trad op in TV programma’s als ‘De Wereld Draait Door’, ‘Pauw & Witteman’ en diverse radioprogramma’s.
PA’dam werkte samen met o.a. het Metropole Orkest, Holland Opera en het Residentie Orkest. Sinds 2005 treedt PA’dam met het Nicolaas Consort vijfmaal per jaar op in de serie ‘Bach in Monnickendam’.

PA’dam 
Maria van Nieukerken (dirigent)
Mirsa Adami, piano
www.padam.nu



Koop kaarten

Zondag 26 september

15.00 uur | Oosterkerk Hoorn | Bach Ensemble Amsterdam | J.S. Bach  (1685-1750)
Magnificat

Bach Ensemble Amsterdam 
Het afgelopen jaar mochten de amateurkoorzangers niet zingen.
Dat was afzien voor Bach Ensemble Amsterdam, waar koor en orkest een onlosmakelijk geheel vormen. Ook de blazers hebben veel minder bij ons kunnen spelen dan normaal.
Daarom pakken we uit met zowel krachtige als vrolijke dubbelkorigheid, veel blazersklanken en natuurlijk veel Bach.

Programma
Cantate BWV 50 ‘Nun ist das Heil’
| Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Deutsches Magnificat SWV 494 ‘Meine Seele erhebt den Herren’ | Heinrich Schütz (1585-1672)
Magnificat RV 610 | Antonio Vivaldi (1678-1741)
Magnificat D gr.t. BWV 243 | Johann Sebastian Bach

J.S. Bach, slotkoor cantate 41, opgenomen in de Oosterkerk in Hoorn

€ 40 | begunstigers
€ 30 | normale prijs
€ 20 | < 18 jaar & 65+

Bach Ensemble Amsterdam

Magnificat

15.00 uur | Oosterkerk Hoorn

Zo vlak na Michaelistag zoeken we de Kracht van de Engel Michael om de herfst- en wintermaanden goed door te komen; de Aartsengel verdedigt hemel en aarde tegen het kwaad. Wij roepen hem aan met BWV 50 ‘Nun ist das Heil und die Kraft’. Schütz, Vivaldi en Bach hebben ieder op hun eigen wijze het Magnificat getoonzet. Alle drie heel verschillend en dit programma geeft u de mogelijkheid te genieten van hun genialiteit en ons om alle mogelijke bezettingen weer aan u te laten horen.

Bach Ensemble Amsterdam
(Paulien Kostense, dirigent)

Elvire Beekhuizen |sopraan
Rosina Fabius | alt
Francis Ka-Foon Ng | tenor
Michiel Meijer | bas & koorcoach

€ 40 | begunstigers
€ 30 | normale prijs
€ 20 | < 18 jaar


Koop kaarten

Zaterdag 9 oktober
16.00 uur | Oosterkerk Hoorn | Trigon Ensemble
Heldinnen van de geest


Heldinnen van de geest

In dit unieke programma komen liederen van middeleeuwse dichteressen tot klinken, zoals van Hildegard von Bingen, Beatritz Comtessa de Dia en andere trobairitz, en de Nederlandse Suster Bertken. Wat hen bindt? Een subtiel gevoel voor het bovennatuurlijke en de liefde voor zowel God als mens.

Toelichting

Hildegard von Bingen (1098-1179)
Als achtjarige werd Hildegard von Bingen, de fysiek zwakke dochter uit een vrome adellijke familie, onder de hoede van de non Jutta geplaatst in het klooster op de Disibodenberg. Na Jutta’s dood, 30 jaar later, leidde Hildegard de groep vrouwen die zich om hen heen verzameld had en bracht hen naar de Rupertsberg in Bingen. Mede door haar wonderlijke visioenen, die door menigeen uit de religieuze wereld van toen al werden erkend als afkomstig van God, genoot zij een grote bekendheid in heel Europa. Velen kwamen bij haar of schreven haar brieven waarin zij vroegen om raad op spiritueel of op persoonlijk vlak. Zij reisde zelf ook veel en onderhield contacten met keizers, bisschoppen en pausen. Er zijn zo’n tachtig muzikale composities van haar hand overgeleverd. Het mystieke karakter ervan spreekt in onze tijd velen aan.
Deus enim rorem | antifoon voor St. Ursula en metgezellen a1 (ms. Dendermonde)
O quam mirabilis est | antifoon voor de Schepper (Riesencodex)
O ignis spiritus | sequentia voor de Heilige Geest (ms. Dendermonde)
Cum vox sanguinis | hymne voor St. Ursula en de 11.000 maagden (ms. Dendermonde)

La Comtessa de Dia en andere Trobairitz, 12e – 13e eeuw
Beatritz, Comtessa de Dia was een trobairitz, een vrouwelijke troubadour. In de overgeleverde documenten is ze alleen bekend als de Comtessa de Dia, maar ze was het meest waarschijnlijk de dochter van graaf Isoard II van Dia (het huidige Die, een stad ten noordoosten van Montélimar in Zuid-Frankrijk). Volgens haar vida was ze getrouwd met Willem van Poitiers, maar was ze verliefd op en zong over Riambaut van Oranje (1146-1173). Of was het diens neef of grote neef met dezelfde naam? Ook andere trobairitz komen aan bod.

Beatriz de Dia: A chantar m’er de so | het enige lied van een vrouwelijke troubadour dat met muziek is overgeleverd.

Almucs de Castelnaus en Iseut de Capio | Dialoog Dompna n’Almucs en Dompna n’Iseus
Na Bieiris de Romans | Na Maria, prètz e fina valors
Alais, Iselda en Careza | Trialoog ‘Na Carenza’

Suster Bertken, kluizenares te Utrecht, 15e eeuw
De Utrechtse mystica Suster Bertken (1427-1514) liet al op jonge leeftijd haar rijke ouderlijk huis achter en ging het klooster in. Op haar dertigste liet ze zich inmetselen als recluse of kluizenares achter het koor van de Utrechtse Buurkerk. In een cel van nog geen 20 vierkante meter schreef ze enkele van de bekendste religieuze liederen uit de middeleeuwen, waaronder Ic was in mijn hoofkijn om cruyt gegaan. Langs de ene kant had ze zicht op het altaar van de kerk en langs de andere kant werd haar voedsel en drank toegeschoven. Enkele uren per dag sprak ze langs diezelfde kant met bezoekers die bij haar langs kwamen voor raad en bijstand.
Marina serenissima | (ms. Marienpoelconvent Leiden, rond 1500)
O Jhesus bant à 3 en à 1 | (ms. Koning en ms. Berlijn 190)
Die werelt hielt mi in hair gewout | (ms. Berlijn 190)


Koop kaarten

Zondag 10 oktober
15.00 uur | Oosterkerk Hoorn | Ensemble La Primavera 
Primavera Amorosa


Primavera Amorosa

Primavera Amorosa is samengesteld uit Italiaanse en Spaanse vocale en instrumentale muziek uit de lente van de barok, met onder andere het ingrijpende Stabat Mater van Giovanni Sances.

Toelichting

Dit motet voor voce sola en continuo verdiept zich in de intense emoties van Maria bij het kruis, geïllustreerd door het gebruik van een dalende muzikale lijn in de continuo (lamento) die zich door het hele stuk blijft herhalen. Met dit prachtige Stabat Mater zijn we beland in het theater van emoties dat in het begin van de zeventiende eeuw, in zowel religieuze als wereldse muziek, waarneembaar was. Hiertegenover verkennen wij de vernieuwing en de expressieve vrijheid van de vroegbarok in een mozaïek van kleine juwelen uit deze periode: delicate en gedetailleerde miniaturen zoals Monteverdi’s Scherzi Musicali, Caccini’s al eeuwenlang geliefde Amarilli en Peynandose van Hidalgo.

Programma

Maledetto | Claudio Monteverdi (1567 – 1643)
Piangono pianger mio | Vincenzio Calestani (1589 – na 1617)
Capritio sopra otto figure | Giovanni Battista Vitali (1632 – 1692)

No sé yo cómo es | José Marín (1619 – 1699)

Tono humano: Es el amor | Anoniem
Recercada Primera | Diego Ortiz (1510 – 1570)
Corazón no suspireis | Sebastián Duron (1660 – 1716)

Si dolce è’l tormento | Claudio Monteverdi
Passagalli | Giovanni Battista Vitali

Stabat Mater – Pianto della madonna | Giovanni Felice Sances (1600 – 1679)

Figlio dormi, dormi figlio – Toccata | Johannes Hieronymus Kapsberger (ca.1580 – 1651)

Amarilli mia bella | Giulio Caccini (1551 – 1618)

Recercada Segunda | Diego Ortiz (1510 – 1570)
Peynandose | Juan Hidalgo (1610 – 1686)

Canarios | Gaspar Sanz (1640 – 1710)

Pasacalle – La Folie | Anoniem (voor 1614)


Koop kaarten

Zaterdag 9 oktober

16.00 uur | Oosterkerk Hoorn | Trigon Ensemble
Heldinnen van de geest

In dit unieke programma komen liederen van middeleeuwse dichteressen tot klinken, zoals van Hildegard von Bingen, Beatritz Comtessa de Dia en andere trobairitz, en de Nederlandse Suster Bertken. Wat hen bindt? Een subtiel gevoel voor het bovennatuurlijke en de liefde voor zowel God als mens.


Koop kaarten

Ensemble Trigon

Heldinnen van de geest

16.00 uur | Oosterkerk Hoorn

Hildegard von Bingen (1098-1179)
Als achtjarige werd Hildegard von Bingen, de fysiek zwakke dochter uit een vrome adellijke familie, onder de hoede van de non Jutta geplaatst in het klooster op de Disibodenberg. Na Jutta’s dood, 30 jaar later, leidde Hildegard de groep vrouwen die zich om hen heen verzameld had en bracht hen naar de Rupertsberg in Bingen. Mede door haar wonderlijke visioenen, die door menigeen uit de religieuze wereld van toen al werden erkend als afkomstig van God, genoot zij een grote bekendheid in heel Europa. Velen kwamen bij haar of schreven haar brieven waarin zij vroegen om raad op spiritueel of op persoonlijk vlak. Zij reisde zelf ook veel en onderhield contacten met keizers, bisschoppen en pausen. Er zijn zo’n tachtig muzikale composities van haar hand overgeleverd. Het mystieke karakter ervan spreekt in onze tijd velen aan.
Deus enim rorem | antifoon voor St. Ursula en metgezellen a1 (ms. Dendermonde)
O quam mirabilis est | antifoon voor de Schepper (Riesencodex)
O ignis spiritus | sequentia voor de Heilige Geest (ms. Dendermonde)
Cum vox sanguinis | hymne voor St. Ursula en de 11.000 maagden (ms. Dendermonde)

La Comtessa de Dia en andere Trobairitz, 12e – 13e eeuw
Beatritz, Comtessa de Dia was een trobairitz, een vrouwelijke troubadour. In de overgeleverde documenten is ze alleen bekend als de Comtessa de Dia, maar ze was het meest waarschijnlijk de dochter van graaf Isoard II van Dia (het huidige Die, een stad ten noordoosten van Montélimar in Zuid-Frankrijk). Volgens haar vida was ze getrouwd met Willem van Poitiers, maar was ze verliefd op en zong over Riambaut van Oranje (1146-1173). Of was het diens neef of grote neef met dezelfde naam? Ook andere trobairitz komen aan bod.

Beatriz de Dia: A chantar m’er de so | het enige lied van een vrouwelijke troubadour dat met muziek is overgeleverd.

Almucs de Castelnaus en Iseut de Capio | Dialoog Dompna n’Almucs en Dompna n’Iseus
Na Bieiris de Romans | Na Maria, prètz e fina valors
Alais, Iselda en Careza | Trialoog ‘Na Carenza’

Suster Bertken, kluizenares te Utrecht, 15e eeuw
De Utrechtse mystica Suster Bertken (1427-1514) liet al op jonge leeftijd haar rijke ouderlijk huis achter en ging het klooster in. Op haar dertigste liet ze zich inmetselen als recluse of kluizenares achter het koor van de Utrechtse Buurkerk. In een cel van nog geen 20 vierkante meter schreef ze enkele van de bekendste religieuze liederen uit de middeleeuwen, waaronder Ic was in mijn hoofkijn om cruyt gegaan. Langs de ene kant had ze zicht op het altaar van de kerk en langs de andere kant werd haar voedsel en drank toegeschoven. Enkele uren per dag sprak ze langs diezelfde kant met bezoekers die bij haar langs kwamen voor raad en bijstand.
Marina serenissima | (ms. Marienpoelconvent Leiden, rond 1500)
O Jhesus bant à 3 en à 1 | (ms. Koning en ms. Berlijn 190)
Die werelt hielt mi in hair gewout | (ms. Berlijn 190)

Ensemble Trigon
Margot Kalse | altmezzo en leiding
Esther Kronenburg | sopraan
Maria van Oosterhout | sopraan
Constance Allanic | keltische harp en hakkebord

€ 40 | begunstigers
€ 30 | normale prijs
€ 20 | < 18 jaar & 65+

Kloppen de prijzen?


Koop kaarten

Zondag 10 oktober

15.00 uur | Oosterkerk Hoorn | Ensemble La Primavera 
Primavera Amorosa

Inleiding 
Primavera Amorosa is samengesteld uit Italiaanse en Spaanse vocale en instrumentale muziek uit de lente van de barok, met onder andere het ingrijpende Stabat Mater van Giovanni Sances.

Programma
Maledetto
| Claudio Monteverdi (1567 – 1643)
Piangono pianger mio | Vincenzio Calestani (1589 – na 1617)
Capritio sopra otto figure | Giovanni Battista Vitali (1632 – 1692)

No sé yo cómo es | José Marín (1619 – 1699)

Tono humano: Es el amor | Anoniem
Recercada Primera | Diego Ortiz (1510 – 1570)
Corazón no suspireis | Sebastián Duron (1660 – 1716)

Si dolce è’l tormento | Claudio Monteverdi
Passagalli | Giovanni Battista Vitali

Stabat Mater – Pianto della madonna | Giovanni Felice Sances (1600 – 1679)

Figlio dormi, dormi figlio – Toccata | Johannes Hieronymus Kapsberger (ca.1580 – 1651)

Amarilli mia bella | Giulio Caccini (1551 – 1618)

Recercada Segunda | Diego Ortiz (1510 – 1570)
Peynandose | Juan Hidalgo (1610 – 1686)

Canarios | Gaspar Sanz (1640 – 1710)

Pasacalle – La Folie | Anoniem (voor 1614)

Ensemble La Primavera

Primavera Amorosa

15:00 uur | Oosterkerk Hoorn

Dit motet voor voce sola en continuo verdiept zich in de intense emoties van Maria bij het kruis, geïllustreerd door het gebruik van een dalende muzikale lijn in de continuo (lamento) die zich door het hele stuk blijft herhalen. Met dit prachtige Stabat Mater zijn we beland in het theater van emoties dat in het begin van de zeventiende eeuw, in zowel religieuze als wereldse muziek, waarneembaar was. Hiertegenover verkennen wij de vernieuwing en de expressieve vrijheid van de vroegbarok in een mozaïek van kleine juwelen uit deze periode: delicate en gedetailleerde miniaturen zoals Monteverdi’s Scherzi Musicali, Caccini’s al eeuwenlang geliefde Amarilli en Peynandose van Hidalgo.

Primavera Amorosa
Anabela Marcos | sopraan
Regina Albanez | theorbe en barokgitaar
Maaike Boekholt | viola da gamba

€ 40 | begunstigers
€ 30 | normale prijs
€ 20 | < 18 jaar


Koop kaarten

Zaterdag 30 oktober
20.00 uur | Oosterkerk Hoorn | Ars Musica
Op de schouders van Haydn


Op de schouders van Hyden
Het Ars Musica Orkest
(AMO) is een jong, professioneel, enthousiast en flexibel orkest en treedt op in heel Nederland. Het orkest wordt geleid door chef-dirigent Patrick van der Linden. Tijdens uitvoeringen weet het orkest het publiek te betrekken bij de muzikale beleving.

Onder de vlag van Ars Musica programmeert het orkest programma’s die verbindingen maken tussen oude genieën als Bach en Beethoven en nieuwe tijdperken. Deze samenhang kenmerkt de programmering die Ars Musica voorstaat. Een tweede belangrijk speerpunt op artistiek vlak is educatie aan kinderen en volwassenen. Voor het orkest worden dan ook voorstellingen geschreven ten behoeve van muziekonderwijs aan basisscholen en middelbare scholen

Toelichting

Toelichting

Wat doen we als niet ‘aanraken’, maar ‘afstand houden’ het devies is? Als je met je hart bij de ander bent, en daar uiting aan geeft, ontstaan de mooiste dingen. Wolfgang Amadeus Mozart schrijft een sopraanaria in de Mis in c klein als een geschenk aan zijn vrouw Constanze. Ook nu kunnen wij moeiteloos zijn levendige liefde voor haar horen en voelen.

Joseph Haydn staat centraal in ons programma, als de grote architect en grondlegger van de symfonie (we spelen Nr. 44, ‘Trauersinfonie’). Maar genegenheid komt in vele vormen. Zonder hem geen Mozart, zonder hem geen Beethoven. En zonder hem geen hommages van Claude Debussy en Maurice Ravel. Ars Musica initieerde een orkestratie door Misha Sporck van twee stukken van deze componisten, een bijzonder eerbetoon aan ‘Papa Haydn’.

Programma

Wolfgang Amadeus Mozart | Laudamus te uit de Mis in c KV 427
Claude Debussy / Misha Sporck | Hommage à Haydn
Maurice Ravel / Mischa Sporck | Menuet sur le nom d’Haydn
Claude Debussy | Danse sacrée et danse profane
Wolfgang Amadeus Mozart| Exsultate, Jubilate KV 165
Joseph Haydn | Symfonie nr. 44 (Trauer Sinfonie)


Koop kaarten

Vrijdag 3 december
20.00 uur | Oosterkerk Hoorn | Lux Vocaal Ensemble
Peace Upon You


Peace Upon You

De programmatitel ‘Peace Upon You’ is actueel en verwijst naar het gelijknamige stuk van Arvo Pärt, een gebed om vrede voor Jeruzalem, uit psalm 122. ‘Hoc est Praeceptum Meum’ werd geschreven door Hans Leenders, ter gelegenheid van de bruiloft van twee van zijn zangers. De vertaling luidt: ‘Dit is mijn gebod, dat je elkaar liefhebt’ (Johannes 15).

Toelichting

Van Daan Manneke zingt het ensemble ‘Ave Maria’ en ‘Kleine Archipel’: een bundel van vijf korte liederen, geschreven voor Ruach Jeugdkoor, koor van het jaar 2012. De ‘Petites Voix’ van Francis Poulenc zijn speels, kleurrijk, virtuoos en melancholisch.

Zoltán Kodály zag het als zijn taak om de natie op te voeden met muziek en zang. Daarvan wist hij zowaar zelfs de Hongaarse overheid te overtuigen! ‘Een kind dat op zeer jonge leeftijd een taal kan leren, kan ook de taal van de muziek leren, aangezien een gesproken taal uit dezelfde elementen bestaat als een gezongen taal’, aldus zijn filosofie. Zijn Túrót Ëszik a Cigány is virtuoos, speels en vrolijk en bevat veel elementen uit de Hongaarse volksmuziek. Tot slot klinkt ‘The Joiku’ van de Finse jazzpianist en componist Jukka Linkola: een heerlijk feel good stuk met pittige ritmes.

Elisabeth Blom is dirigent van Lux Vocaal Ensemble, Cappella Breda (opgericht door Daan Manneke), Kamerkoor Lelystad. Momenteel leidt ze ook projectkoor Coqu in Utrecht. Elisabeth Blom begon haar professionele muziekcarrière toen ze Jeugdkoor Ruach oprichtte in 2003. Dit koor behaalde de juryprijs en de publieksprijs op het Nederlands Koorfestival in 2012 en werd daarmee Koor van het Jaar 2012. Ze gaf acht jaar leiding aan het Roosevelt College Choir in Middelburg, waar ze de studenten in korte tijd opleidde tot goede ensemblezangers middels koortraining, zang- en solfègelessen. Verder leidde ze het Achterhoeks Bachkoor, Zeeuws Vocaal Ensemble, Boxmeers Vocaal Ensemble en kamerkoor Ars Vocalis Delft.

Elisabeth studeerde koordirectie aan het Rotterdams Conservatorium bij Wiecher Mandemaker en deed de Masteropleiding Koordirektie bij Jos van Veldhoven aan het Koninklijk Haags Conservatorium. Ze volgde diverse masterclasses, waaronder vier maal de Kurt Thomas Cursus en de internationale masterclass for choral conductors in Maastricht. Ze was jurylid bij het Nederlands Koorfestival en in 2021 doceert ze koordirectie aan de Kurt Thomas Cursus.

Programma

Peace Upon You | Arvo Pärt
Ave Verum | Francis Poulenc
Ave Maria | Daan Manneke
Hoc est Praeceptum Meum | Hans Leenders

Kleine Archipel | Daan Manneke
Lied
Musik, canon a 3
Passacaglia; drei Schwestern
Die Wechsel der Dinge
Bourdon, die lieblichen Stimmen

Turót Ëszik a Cigány | Zoltan Kodály

Petites Voix | Francis Poulenc
La Petite Fille Sage
Le Chien Perdu
En Rentrant de l’École
Le Petit Garçon Malade
Le Hérisson

The Joiku | Jukka Linkola


Koop kaarten

Zaterdag 4 december
20.00 uur | Oosterkerk Hoorn | Hollands Collectief
Christus natus est


Christus natus est

Hollands Collectief; een heerlijk winters programma door dit fantastische vocale kwartet, met muziek over advent en kerst. Een hartverwarmende muzikale afronding van een roerig jaar.

Toelichting

Hollands Collectief is een vocaal kwartet, bestaande uit ensemblezangers pur sang met zeer veel ervaring in diverse professionele koren. Hollands Collectief streeft naar een pure, transparante klank. Oude en nieuwe muziek wordt naast elkaar geprogrammeerd en Nederlandse componisten krijgen daarbij een ereplaats.

De bezetting van Hollands Collectief kan zowel vocaal als instrumentaal worden uitgebreid, al naar gelang de programmering. Zo gaan het ensemble in de programmering van 2021/2022 een samenwerking aan met veelzijdig gitarist Stefan Gerritsen. Het ensemble heeft inmiddels succesvolle optredens gegeven, waaronder in het Orgelpark in Amsterdam en tijdens de Internationale Koorbiënnale in Haarlem.

Programma

Gaudete, Christus est natus | Piae Cantiones (16de eeuw)

Magnificat | Giovanni Pierluigi da Palestrina (1525-1594)

De zeven O-Antiphonen* | Hans Leenders (*1965)
O Sapientia
O Adonai
O Radix Jesse
O Clavis David
O Oriens
O Rex gentium
O Emmanuël

O magnum mysterium | Francis Poulenc (1899-1963)

O magnum mysterium | Tomás Luis de Victoria (1548-1611)

O magnum mysterium | Adriaan Willaert (1490-1562)

Christus natus est | Francis Poulenc 

O virga ac diadema | sopraan solo | Hildegard von Bingen (1098-1179)

Signum magnum & beatam | Hans Leenders

Here is the little door | Herbert Howells (1892-1983)

Carol | sopraan en alt | Zoltán Kodály (1882-1967)

E la don don verges Maria | Villancicos de Navidad (16e eeuw)

Riu riu chiu | Villancicos de Navidad

*Toelichting O-Antiphonen: SARCORE zijn de eerste letters van de zeven antifonen. Omgekeerd staat er Ero cras, wat betekent: morgen zal ik er zijn.


Koop kaarten

Zaterdag 30 oktober

20.00 uur | Oosterkerk Hoorn | Ars Musica
Op de schouders van Haydn

Het Ars Musica Orkest
(AMO) is een jong, professioneel, enthousiast en flexibel orkest en treedt op in heel Nederland. Het orkest wordt geleid door chef-dirigent Patrick van der Linden. Tijdens uitvoeringen weet het orkest het publiek te betrekken bij de muzikale beleving.

Onder de vlag van Ars Musica programmeert het orkest programma’s die verbindingen maken tussen oude genieën als Bach en Beethoven en nieuwe tijdperken. Deze samenhang kenmerkt de programmering die Ars Musica voorstaat. Een tweede belangrijk speerpunt op artistiek vlak is educatie aan kinderen en volwassenen. Voor het orkest worden dan ook voorstellingen geschreven ten behoeve van muziekonderwijs aan basisscholen en middelbare scholen

Programma
Wolfgang Amadeus Mozart
| Laudamus te uit de Mis in c KV 427
Claude Debussy / Misha Sporck | Hommage à Haydn
Maurice Ravel / Mischa Sporck | Menuet sur le nom d’Haydn
Claude Debussy | Danse sacrée et danse profane
Wolfgang Amadeus Mozart| Exsultate, Jubilate KV 165
Joseph Haydn | Symfonie nr. 44 (Trauer Sinfonie)

Ars Musica

Op de schouders van Haydn

20:00 uur | Oosterkerk Hoorn

Toelichting

Wat doen we als niet ‘aanraken’, maar ‘afstand houden’ het devies is? Als je met je hart bij de ander bent, en daar uiting aan geeft, ontstaan de mooiste dingen. Wolfgang Amadeus Mozart schrijft een sopraanaria in de Mis in c klein als een geschenk aan zijn vrouw Constanze. Ook nu kunnen wij moeiteloos zijn levendige liefde voor haar horen en voelen.

Joseph Haydn staat centraal in ons programma, als de grote architect en grondlegger van de symfonie (we spelen Nr. 44, ‘Trauersinfonie’). Maar genegenheid komt in vele vormen. Zonder hem geen Mozart, zonder hem geen Beethoven. En zonder hem geen hommages van Claude Debussy en Maurice Ravel. Ars Musica initieerde een orkestratie door Misha Sporck van twee stukken van deze componisten, een bijzonder eerbetoon aan ‘Papa Haydn’.

Ars Musica Orkest 
Patrick van der Linden, dirigent

Klaartje van Veldhoven | sopraan
Joost Willemze | harp

FOTO VERVANGEN

€ 45 | begunstigers
€ 35 | normale prijs
€ 25 | < 18 jaar


Koop kaarten

Vrijdag 3 december
20.00 uur | Oosterkerk Hoorn | Lux Vocaal Ensemble
Peace Upon You


Peace Upon You

De programmatitel ‘Peace Upon You’ is actueel en verwijst naar het gelijknamige stuk van Arvo Pärt, een gebed om vrede voor Jeruzalem, uit psalm 122. ‘Hoc est Praeceptum Meum’ werd geschreven door Hans Leenders, ter gelegenheid van de bruiloft van twee van zijn zangers. De vertaling luidt: ‘Dit is mijn gebod, dat je elkaar liefhebt’ (Johannes 15).

Toelichting

Van Daan Manneke zingt het ensemble ‘Ave Maria’ en ‘Kleine Archipel’: een bundel van vijf korte liederen, geschreven voor Ruach Jeugdkoor, koor van het jaar 2012. De ‘Petites Voix’ van Francis Poulenc zijn speels, kleurrijk, virtuoos en melancholisch.

Zoltán Kodály zag het als zijn taak om de natie op te voeden met muziek en zang. Daarvan wist hij zowaar zelfs de Hongaarse overheid te overtuigen! ‘Een kind dat op zeer jonge leeftijd een taal kan leren, kan ook de taal van de muziek leren, aangezien een gesproken taal uit dezelfde elementen bestaat als een gezongen taal’, aldus zijn filosofie. Zijn Túrót Ëszik a Cigány is virtuoos, speels en vrolijk en bevat veel elementen uit de Hongaarse volksmuziek. Tot slot klinkt ‘The Joiku’ van de Finse jazzpianist en componist Jukka Linkola: een heerlijk feel good stuk met pittige ritmes.

Elisabeth Blom is dirigent van Lux Vocaal Ensemble, Cappella Breda (opgericht door Daan Manneke), Kamerkoor Lelystad. Momenteel leidt ze ook projectkoor Coqu in Utrecht. Elisabeth Blom begon haar professionele muziekcarrière toen ze Jeugdkoor Ruach oprichtte in 2003. Dit koor behaalde de juryprijs en de publieksprijs op het Nederlands Koorfestival in 2012 en werd daarmee Koor van het Jaar 2012. Ze gaf acht jaar leiding aan het Roosevelt College Choir in Middelburg, waar ze de studenten in korte tijd opleidde tot goede ensemblezangers middels koortraining, zang- en solfègelessen. Verder leidde ze het Achterhoeks Bachkoor, Zeeuws Vocaal Ensemble, Boxmeers Vocaal Ensemble en kamerkoor Ars Vocalis Delft.

Elisabeth studeerde koordirectie aan het Rotterdams Conservatorium bij Wiecher Mandemaker en deed de Masteropleiding Koordirektie bij Jos van Veldhoven aan het Koninklijk Haags Conservatorium. Ze volgde diverse masterclasses, waaronder vier maal de Kurt Thomas Cursus en de internationale masterclass for choral conductors in Maastricht. Ze was jurylid bij het Nederlands Koorfestival en in 2021 doceert ze koordirectie aan de Kurt Thomas Cursus.

Programma

Peace Upon You | Arvo Pärt
Ave Verum | Francis Poulenc
Ave Maria | Daan Manneke
Hoc est Praeceptum Meum | Hans Leenders

Kleine Archipel | Daan Manneke
Lied
Musik, canon a 3
Passacaglia; drei Schwestern
Die Wechsel der Dinge
Bourdon, die lieblichen Stimmen

Turót Ëszik a Cigány | Zoltan Kodály

Petites Voix | Francis Poulenc
La Petite Fille Sage
Le Chien Perdu
En Rentrant de l’École
Le Petit Garçon Malade
Le Hérisson

The Joiku | Jukka Linkola


Koop kaarten

Zaterdag 4 december
20.00 uur | Oosterkerk Hoorn | Hollands Collectief
Christus natus est


Christus natus est

Hollands Collectief; een heerlijk winters programma door dit fantastische vocale kwartet, met muziek over advent en kerst. Een hartverwarmende muzikale afronding van een roerig jaar.

Toelichting

Hollands Collectief is een vocaal kwartet, bestaande uit ensemblezangers pur sang met zeer veel ervaring in diverse professionele koren. Hollands Collectief streeft naar een pure, transparante klank. Oude en nieuwe muziek wordt naast elkaar geprogrammeerd en Nederlandse componisten krijgen daarbij een ereplaats.

De bezetting van Hollands Collectief kan zowel vocaal als instrumentaal worden uitgebreid, al naar gelang de programmering. Zo gaan het ensemble in de programmering van 2021/2022 een samenwerking aan met veelzijdig gitarist Stefan Gerritsen. Het ensemble heeft inmiddels succesvolle optredens gegeven, waaronder in het Orgelpark in Amsterdam en tijdens de Internationale Koorbiënnale in Haarlem.

Programma

Gaudete, Christus est natus | Piae Cantiones (16de eeuw)

Magnificat | Giovanni Pierluigi da Palestrina (1525-1594)

De zeven O-Antiphonen* | Hans Leenders (*1965)
O Sapientia
O Adonai
O Radix Jesse
O Clavis David
O Oriens
O Rex gentium
O Emmanuël

O magnum mysterium | Francis Poulenc (1899-1963)

O magnum mysterium | Tomás Luis de Victoria (1548-1611)

O magnum mysterium | Adriaan Willaert (1490-1562)

Christus natus est | Francis Poulenc 

O virga ac diadema | sopraan solo | Hildegard von Bingen (1098-1179)

Signum magnum & beatam | Hans Leenders

Here is the little door | Herbert Howells (1892-1983)

Carol | sopraan en alt | Zoltán Kodály (1882-1967)

E la don don verges Maria | Villancicos de Navidad (16e eeuw)

Riu riu chiu | Villancicos de Navidad

*Toelichting O-Antiphonen: SARCORE zijn de eerste letters van de zeven antifonen. Omgekeerd staat er Ero cras, wat betekent: morgen zal ik er zijn.


Koop kaarten

Vrijdag 3 december

20.00 uur | Oosterkerk Hoorn | Lux Vocaal Ensemble
Peace Upon You


De programmatitel ‘Peace Upon You’ is actueel en verwijst naar het gelijknamige stuk van Arvo Pärt, een gebed om vrede voor Jeruzalem, uit psalm 122. ‘Hoc est Praeceptum Meum’ werd geschreven door Hans Leenders, ter gelegenheid van de bruiloft van twee van zijn zangers. De vertaling luidt: ‘Dit is mijn gebod, dat je elkaar liefhebt’ (Johannes 15).

Programma
Peace Upon You
| Arvo Pärt
Ave Verum | Francis Poulenc
Ave Maria | Daan Manneke
Hoc est Praeceptum Meum | Hans Leenders

Kleine Archipel | Daan Manneke
Lied
Musik, canon a 3
Passacaglia; drei Schwestern
Die Wechsel der Dinge
Bourdon, die lieblichen Stimmen

Turót Ëszik a Cigány | Zoltan Kodály

Petites Voix | Francis Poulenc
La Petite Fille Sage
Le Chien Perdu
En Rentrant de l’École
Le Petit Garçon Malade
Le Hérisson

The Joiku | Jukka Linkola

Lux Vocaal Ensemble

Peace upon you

20:00 uur | Oosterkerk Hoorn

Van Daan Manneke zingt het ensemble ‘Ave Maria’ en ‘Kleine Archipel’: een bundel van vijf korte liederen, geschreven voor Ruach Jeugdkoor, koor van het jaar 2012. De ‘Petites Voix’ van Francis Poulenc zijn speels, kleurrijk, virtuoos en melancholisch.

Zoltán Kodály zag het als zijn taak om de natie op te voeden met muziek en zang. Daarvan wist hij zowaar zelfs de Hongaarse overheid te overtuigen! ‘Een kind dat op zeer jonge leeftijd een taal kan leren, kan ook de taal van de muziek leren, aangezien een gesproken taal uit dezelfde elementen bestaat als een gezongen taal’, aldus zijn filosofie. Zijn Túrót Ëszik a Cigány is virtuoos, speels en vrolijk en bevat veel elementen uit de Hongaarse volksmuziek. Tot slot klinkt ‘The Joiku’ van de Finse jazzpianist en componist Jukka Linkola: een heerlijk feel good stuk met pittige ritmes.

Elisabeth Blom is dirigent van Lux Vocaal Ensemble, Cappella Breda (opgericht door Daan Manneke), Kamerkoor Lelystad. Momenteel leidt ze ook projectkoor Coqu in Utrecht. Elisabeth Blom begon haar professionele muziekcarrière toen ze Jeugdkoor Ruach oprichtte in 2003. Dit koor behaalde de juryprijs en de publieksprijs op het Nederlands Koorfestival in 2012 en werd daarmee Koor van het Jaar 2012. Ze gaf acht jaar leiding aan het Roosevelt College Choir in Middelburg, waar ze de studenten in korte tijd opleidde tot goede ensemblezangers middels koortraining, zang- en solfègelessen. Verder leidde ze het Achterhoeks Bachkoor, Zeeuws Vocaal Ensemble, Boxmeers Vocaal Ensemble en kamerkoor Ars Vocalis Delft.

Elisabeth studeerde koordirectie aan het Rotterdams Conservatorium bij Wiecher Mandemaker en deed de Masteropleiding Koordirektie bij Jos van Veldhoven aan het Koninklijk Haags Conservatorium. Ze volgde diverse masterclasses, waaronder vier maal de Kurt Thomas Cursus en de internationale masterclass for choral conductors in Maastricht. Ze was jurylid bij het Nederlands Koorfestival en in 2021 doceert ze koordirectie aan de Kurt Thomas Cursus.

Lux Vocaal Ensemble
(Elisabeth Blom, dirigent)

Sopranen
Renée Brunt
Joalien van den Houten
Wenda Haasjes
Sarah Konig
Nienke de Jong
Sippie Broersma
Lucette van den Berg

Alten
Christina Rozdeiczer Kryszkowski
Francis Evers
Marie Hoogendam
Franka van Essen
Carmen de Haan
Maria den Hertog

€ 40 | begunstigers
€ 30 | normale prijs
€ 20 | < 18 jaar & 65+


Koop kaarten

Zaterdag 4 december

20.00 uur | Oosterkerk Hoorn | Hollands Collectief
Christus natus est

Hollands Collectief; een heerlijk winters programma door dit fantastische vocale kwartet, met muziek over advent en kerst. Een hartverwarmende muzikale afronding van een roerig jaar.

Programma

Gaudete, Christus est natus | Piae Cantiones (16de eeuw)

Magnificat | Giovanni Pierluigi da Palestrina (1525-1594)

De zeven O-Antiphonen* | Hans Leenders (*1965)
O Sapientia
O Adonai
O Radix Jesse
O Clavis David
O Oriens
O Rex gentium
O Emmanuël

O magnum mysterium | Francis Poulenc (1899-1963)

O magnum mysterium | Tomás Luis de Victoria (1548-1611)

O magnum mysterium | Adriaan Willaert (1490-1562)

Christus natus est | Francis Poulenc 

O virga ac diadema | sopraan solo | Hildegard von Bingen (1098-1179)

Signum magnum & beatam | Hans Leenders

Here is the little door | Herbert Howells (1892-1983)

Carol | sopraan en alt | Zoltán Kodály (1882-1967)

E la don don verges Maria | Villancicos de Navidad (16e eeuw)

Riu riu chiu | Villancicos de Navidad

*Toelichting O-Antiphonen: SARCORE zijn de eerste letters van de zeven antifonen. Omgekeerd staat er Ero cras, wat betekent: morgen zal ik er zijn.

Hollands Collectief

Christus natus est

20:00 uur | Oosterkerk Hoorn

Hollands Collectief is een vocaal kwartet, bestaande uit ensemblezangers pur sang met zeer veel ervaring in diverse professionele koren. Hollands Collectief streeft naar een pure, transparante klank. Oude en nieuwe muziek wordt naast elkaar geprogrammeerd en Nederlandse componisten krijgen daarbij een ereplaats.

De bezetting van Hollands Collectief kan zowel vocaal als instrumentaal worden uitgebreid, al naar gelang de programmering. Zo gaan het ensemble in de programmering van 2021/2022 een samenwerking aan met veelzijdig gitarist Stefan Gerritsen. Het ensemble heeft inmiddels succesvolle optredens gegeven, waaronder in het Orgelpark in Amsterdam en tijdens de Internationale Koorbiënnale in Haarlem.

Hollands Collectief
Elisabeth Blom | sopraan en muzikale leiding
Hebe de Champeaux | alt
Dolf Drabbels | tenor
Kees Jan de Koning | bas

€ 40 | begunstigers
€ 30 | normale prijs
€ 20 | < 18 jaar & 65+


Koop kaarten

Kaartverkoop

Op deze website koopt u uw online tickets voor alle losse concerten via Podiumplein. U plaatst uw aankopen in het winkelwagentje en kunt daarna verder gaan met kaarten kopen. U kunt een eerder aangemaakt account gebruiken, een nieuwe account aanmaken of als gast uw kaarten kopen. Als u klaar bent met aankopen kunt u afrekenen via iDEAL (Nederland) of Bancontact/Mr Cash (België).

Onderaan iedere verkooppagina op Podiumplein kunt u naar de verkooppagina van alle andere concer-ten. Na aankoop krijgt u de kaarten toegezonden op het door u gebruikte e-mailadres. U kunt uw kaart(en) printen en voorafgaand aan het concert tonen; u kunt de kaart(en) ook tonen op uw mobiel of tablet.

Begunstigers: hartelijk dank!
Alle toegangskaarten, passepartout en de combikaarten hebben een zogenaamde begunstigersprijs. Voor deze kaarten betaalt u € 10 meer, waarmee u het festival en de musici een extra steun in de rug geeft in deze moeilijke coronatijd. Alvast hartelijk dank voor deze extra bijdrage!

Combikaarten

Passe-partout (tot 18 september): 
voor de hele serie €190
(normaal € 220)


Koop Passe-partout

Combikaart:
concerten 18 en 26 september
€ 55 (normaal € 65)


Koop Combi 18 en 26 september

Combikaart:
concerten 9 en 10 oktober
€ 50 (normaal € 60)


Koop Combi 9 en 10 oktober

Combikaart:
concerten 3 en 4 december
€ 50 (normaal € 60)


Koop Combi 3 en 4 december

Met dank aan

De Stichting Hoorn-Oude Muziek Nu dankt haar geldgevers van harte voor hun bijdragen!



ANBI
De stichting Hoorn-Oude Muziek Nu beschikt sinds 1 januari 2020 over de ANBI-status.

De organisatie en haar doelstellingen

De Stichting Hoorn-Oude Muziek Nu is opgericht in april 1998 en stelt zich ten doel de promotie en uitvoering van oude muziek, dwz muziek tot ca 1800, al of niet in ontmoeting met muziek van onze eigen tijd en met andere kunstvormen. Ook bevordert de stichting activiteiten die in de breedst denkbare zin direct en indirect met deze doelstelling samenhangen. Deze doelstellingen dragen bij aan de uitgangspunten van een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI): de activiteiten van de stichting zijn openbaar en voor iedereen toegankelijk.

Lees hier alles over de ANBI- status

ANBI
De ANBI-status houdt onder meer in dat de belangrijkste gegevens van de stichting voor iedereen toegankelijk zijn (transparantie). Daarnaast tellen giften van donateurs aan ANBI’s mee voor de giftenaftrek van de inkomstenbelasting. Wie meerdere jaren achtereen schenkt aan een ANBI kan deze schenkingen voor 100% aftrekken. Hiervoor bestaat geen maximum.

Gegevens Stichting Hoorn-Oude Muziek Nu
De Stichting Hoorn-Oude Muziek Nu is opgericht op 3 april 1998. De statuten voldeden al langer niet meer aan de eisen die eraan gesteld mogen worden en werden gewijzigd op 20 november 2018. De statuten zeggen expliciet dat de doelstellingen van de stichting voldoen aan de eisen van de ANBI-status.

KvK-nummer: 36052658
RSIN: 807688071
IBAN: NL 36 RABO 0304 0885 87 tnv Stichting Hoorn-Oude Muziek Nu

Bestuur
John Halsema, voorzitter (sinds 2015)
Annet Jansen, secretaris (sinds 2020)
Frans Joor, penningmeester ad interim

De bestuursleden ontvangen geen vergoeding voor hun bestuurskosten. Wel is er een reiskostenvergoeding volgens de algemeen geldende criteria (OV tweede klas of € 0,19 per autokilometer).

Artistieke en zakelijke leiding
Hilbrand Adema (sinds 2007)
De artistiek en zakelijk leider maakt geen deel uit van het bestuur van de stichting. Hij ontvangt een vergoeding op basis van no cure – no pay in de vorm van een percentage van 15% (inclusief 21% BTW)  van alle aantoonbaar door hem gerealiseerde gelden in de vorm van subsidies en andere vormen van financiële ondersteuning ten behoeve van de voorgenomen en te realiseren projecten die binnen de doelstelling van de stichting vallen. Deze werkwijze zorgt ervoor dat de stichting nooit met onaanvaardbare kosten voor de vergoeding van de artistiek/zakelijk leider kan worden geconfronteerd.
De artistiek/zakelijk leider ontvangt daarnaast een reiskostenvergoeding op declaratiebasis, volgens de algemeen geldende criteria (OV tweede klas of € 0,19 per autokilometer).

Contactgegevens
www.oudemuzieknu.nl
Pieter Wariuslaan 76
1679 XM Midwoud
06 2184 3943 (H. Adema)
hilbrand@oudemuzieknu.nl

De juridische plaats van vestiging van de stichting is Hoorn.

Festival Hoorn-Oude Muziek Nu Projectplan festival 2021 (PDF)
Dit plan bevat de meerjaren beleidsvisie van de Stichting Hoorn-Oude Muziek Nu, alsmede de inhoudelijk beschrijving van het Festival Hoorn – Oude Muziek Nu 2021, HELDEN EN HELDINNEN (4-6 juni 2021).

Recente activiteiten van de stichting
– 4 juli, 29 augustus en 27 september 2020: concerten oude muziek onder coronaprotocol
– 29 februari 2020: kamerkorenfestival / voorronde Nederlands Koorfestival
– september en oktober 2019: concerten door Collegium Musicum Trajectum en het Bach Ensemble Amsterdam (werken van Bach en Zelenka)
– juni 2019: tweedaags festival voor kamerkoren
– juni 2018: meerdaagse festival oude muziek voor professionele ensembles

Geplande activiteiten van de Stichting
Onder voorwaarde van realiseerbaarheid in verband met de coronamaatregelen
– Op 4-6 juni 2021 zal het (in 2020 geannuleerde) meerdaags festival Hoorn-Oude Muziek Nu plaatsvinden, getiteld ‘HELDEN EN HELDINNEN’.
– In het seizoen 2021-2022 zal een concertserie worden georganiseerd.

Jaarrekening 2020 (PDF)

Stichting Hoorn – Oude Muziek nu

Bestuur 
John Halsema | voorzitter
Annet Jansen | secretaris
Frans Joor | penningmeester ad interim

Advisering | geen bestuur
Mariette Effing | artistiek adviseur

Artistieke en zakelijke leiding

Hilbrand Adema
M +31 (0)6 2184 3943
E hilbrand@oudemuzieknu.nl
F facebook.com/oudemuzieknu
S hilbrand.adema

  Stichting Hoorn-Oude Muziek Nu Postadres
Pieter Wariuslaan 76,
1679 XM Midwoud

IBAN: NL 36 RABO 0304 0885 87
KvK: 36052658

Facebook

Inschrijven nieuwsbrief


  

© Stichting Hoorn Oude Muziek Nu

website: Mentink-Design